Joamy Tounkara – van Maanen Hoofd Marketing en Communicatie

Met ingang van maandag 4 januari zal Joamy Tounkara – van Maanen de nieuwe functie van Hoofd Marketing en Communicatie binnen Free a Girl bekleden en wordt hiermee de tweede persoon binnen de stichting. Joamy is sinds 2013 werkzaam bij Free a Girl in de functie van Manager Fondsenwerving. Ook heeft zij een belangrijke rol gespeeld als Medewerker Fondsenwerving in 2009 en 2010. Haar belangrijkste taak is om Free a Girl verder te professionaliseren en substantieel te laten groeien binnen de Nederlandse markt.

Na haar studie Marketing Management en 5 jaar werkzaam te zijn geweest op de Marketingafdeling van de Nyenrode Business Universiteit, reisde Joamy haar passie achterna: ontwikkelingswerk. In Zuid-Afrika, Guatemala en Senegal zette zij zich in voor kansarme en zieke kinderen. Daarna ging zij aan de slag bij Plan Nederland, Free a Girl en Hair Heroes, waar zij succesvolle fondsenwervende activiteiten op heeft gezet, zoals de grootste fietsestafette voor vrouwen door heel Nederland, een donateurswervende aflevering met Yolanthe Sneijder Cabau bij de Tros TV Show en het Hair Heroes Event.

01-06-2016 Joamy Tounkara - van Maanen
Joamy Tounkara – van Maanen

Zij neemt de marketing-en communicatiewerkzaamheden over van de Directeur en mede-oprichter Evelien Hölsken, die zich naast haar directietaken zal gaan richten op internationale fondsenwerving.

Evelien Hölsken: “Na een zeer uitgebreide werving- en selectieprocedure uitgevoerd in samenwerking met LabelMe is de keuze gevallen op een interne kandidaat. Joamy kent de organisatie goed, is een echte peoples manager en bovendien zeer commercieel. Allemaal eigenschappen die de nieuwe persoon nodig heeft. Zij is de beste kandidaat voor de functie en ik heb er grote vertrouwen in dat zij de organisatie in Nederland verder gaat uitbouwen.”

Evelien Hölsken zal zich in het komende jaar met name gaan richten op het opzetten van een consortium van partners in India die lokaal gaan fondsenwerven. Om draagvlak in India te creëren voor de problematiek van kinderprostitutie is het belangrijk dat de bevolking ook zelf financieel gaat bijdragen aan de oplossing van het probleem vindt Hölsken. Het consortium gaat zich met name richten op de corporate sector en de service clubs in India.

Verder zal Free a Girl in landen als de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en rijke landen in de regio Azië (Singapore en Hong Kong) fondsen gaan werven.

Contact

Je kan contact opnemen met Joamy Tounkara – van Maanen via +31650515925 of joamy.tounkara@freeagirl.nl.