Goede doelen voor één doel

Posterstotaal

CAMPAGNE FREE A GIRL BEREIKT MEER DAN 10 MILJOEN MENSEN

Bij 30 goede doelen stond donderdag 28 mei volledig in het teken van Free a Girl en hun strijd tegen kinderprostitutie in Azië. Alles met maar één doel: zoveel mogelijk geld ophalen om nog meer jonge meisjes te bevrijden uit de kinderprostitutie. De eindstand van ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ is bekend en inmiddels heeft de campagne meer dan 10 miljoen mensen bereikt. Met de opbrengst van ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ kan Free a Girl nog meer jonge meisjes bevrijden uit bordelen in Azië.

Eén dag lang was Nederland in actie voor ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ en zetten niet alleen 30 goede doelen, maar ook andere partijen zich kosteloos in om aandacht te vragen voor Free a Girl. TMG, Sanoma, FemFab en Spotify zetten hun online banners in. Nationale dagbladen AD, Trouw, Volkskrant, Het Parool, NRC Handelsblad, Vrij Nederland en zeven regionale dagbladen plaatsten speciaal ontwikkeld advertentiemateriaal. Ambassadeurs Jaap Jongbloed (Liliane Fonds), Tess Milne (Plan Nederland), Kim Pieters (Dream4Kids) en Jennifer Hoffman (Female Cancer Foundation) leenden hun stem voor radiocommercials die op Q-music, 100%NL, STER, Sky Radio en Classic FM te horen waren. Alles werd gedaan met speciaal voor ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ ontwikkeld campagnemateriaal.

Infographic l resultaten l goede doelen

DE LANCERING VAN DE CAMPAGNE

De campagne werd gelanceerd op het hoofdkantoor van Plan Nederland. Een levensgroot spandoek werd onthuld, direct betrokkenen waren aanwezig en wildplakkers kregen het startsein om Amsterdam te beplakken met campagneposters. In Amsterdam was #freeagirl trending topic op Twitter en daarnaast riepen bekende Nederlanders als Tess Milne, Najib Amhali, Wesley Sneijder, Vivian Reijs en Arjan Erkel hun volgers op om ook een donatie te doen aan Free a Girl.

YOLANTHE SNEIJDER-CABAU, MEDE-OPRICHTER FREE A GIRL:

“Het is fantastisch dat 30 goede doelen zoveel advertenties, posters, banners, tweets, posts en ambassadeurs hebben gedoneerd aan Free a Girl. Daardoor is deze originele campagne ‘Goede Doelen voor een Goed Doel” een succes te noemen. Geweldig dat zij ervoor hebben gezorgd dat de stichting op de kaart is gezet, waardoor hopelijk meer meisjes uit de kinderprostitutie kunnen worden gered. Nu ik zwanger ben, krijgt deze criminele werkelijkheid nog meer lading en wens ik niets liever dan dat alle jonge meisjes die worden vastgehouden in bordelen en dagelijks tientallen keren worden verkracht, weer vrij kunnen zijn en kind mogen zijn.”

HOE KWAM DEZE ACTIE TOT STAND?

Free a Girl heeft donaties nodig om nog veel meer meisjes uit de kinderprostitutie te redden. En wie weet als geen ander hoe het is om donaties nodig te hebben? Andere goede doelen. Daarom benaderde Free a Girl goede doelen in Nederland met de vraag: wat doneer jij aan ons op 28 mei? Dertig goede doelen bleken gisteren niet alleen goed in het vragen om donaties maar ook erg goed in het geven van donaties. Ze gaven geen geld, maar doneerden hun middelen, bereik en ambassadeurs om aandacht te vragen voor Free a Girl. Met als gezamenlijk resultaat het bereik van 10 miljoen mensen. Zo goed waren goede doelen in Nederland gisteren voor Free a Girl.

DEELNEMENDE GOEDE DOELEN

‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ werd mede mogelijk gemaakt door Centrum Kinderhandel Mensenhandel (CKM), CoMensha, CosmoQueen, Cruyff Foundation, dance4life, Dream4Kids, Fairfood International, Female Cancer Foundation, Fier, Fonds Slachtofferhulp, Free Press Unlimited, Het Nederlandse Rode Kruis, Het Vergeten Kind, Humanitas, KidsRights, KNRM, Leprastichting, LINDA.Foundation, Liliane Fonds, Longfonds, Plan Nederland, Rafa Nadal Foundation, Room to Read, Sintvoorieder1, SOS Kinderdorpen, The Hunger Project Nederland, UNICEF Nederland, Villa Pardoes, Stichting Kenya Child Care en Voedselbanken Nederland.

De campagne werd kosteloos uitgevoerd en bedacht door reclamebureau TBWA\Neboko en \Neboko Live en werd ondersteund door PR bureau Ketchum en mediabureau OMD.

Bedankt